شستی برق pushbutton، دکمه‌ای ساده با ظاهری آشناست که در تابلو برق‌ها، پنل‌های صنعتی و حتی منازل خودنمایی می‌کند. اما در ورای این ظاهر ساده، دنیایی از فرمان پنهان است که به شما قدرت کنترل تجهیزات برقی را می‌دهد.

فرض کنید می خواهید یک موتور را روشن یا خاموش کنید، یک لامپ را روشن یا خاموش کنید، یا زنگ خطر را به صدا درآورید. در همه این موارد، شستی‌‌‌های برق به یاری شما می آید. با یک فشار ساده، سیگنالی به مدار مربوطه ارسال می‌شود و فرمان شما اجرا می‌شود.

انواع شستی‌های برق pushbutton:

شستی‌ها در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلفی موجود هستند، اما عملکرد اصلی آنها یکی است: ارسال فرمان.

در زیر چند نمونهpushbutton پرکاربرد را برایتان قرار می‌دهم:

pushbutton
انواع شستی ها
  1. شستی استارت:این نوع شستی برای روشن کردن تجهیزات به کار می‌رود. با فشردن دکمه استارت، جریان برق باعث وصل بوبین کنتاکتو می‌شود. در حالت عادی این شستی باز ( NORMALLY OPEN ) است .
  2. pushbutton کلیدی:عملکرد دکمه فشاری توسط کلید معمولا به سیستمی اطلاق می‌شود که دارای یک کلید می‌باشد وبا قرار دادن کلید در داخل PUSHBUTTON و با تغییر وضعیت (چرخاندن ) آن باعث قطع مدار می‌شود. که عملکرد آن در حالت عادی باز ( NORMALLY OPEN ) است .
  3. push button اضطراری:کلید قطع اضطراری یا قارچی همانطور که از اسم آن پیداست برای قطع اضطراری در تابلو برق‌ها به کار می‌رود. در حالت ( NORMALLY CLOSE ) است .
  4. FLOAT SWITCH:سوئیچ شناور وسیله‌ای است که برای تشخیص سطح مایع درون مخزن یا ظرف استفاده می‌شود. معمولا از یک شناور تشکیل شده است که همراه با سطح مایع بالا و پایین می٬رود و با رسیدن به یک سطح معین، کلید الکتریکی را فعال می‌کند. در حالت عادی باز ( NORMALLY OPEN ) است .
  5. PRESSURE SWITCH ( فشاری ):سوئیچ فشاری یک سوئیچ مکانیکی است که وقتی به فشار از پیش تعیین شده می‌رسد در برابر فشار فعال می‌شود. و مدار را روشن یا خاموش می‌کند. در حالت عادی باز ( NORMALLY OPEN ) است.
pushbutton
PRESSURE SWITCH (فشاری )
pushbutton
FLOAT SWITCH
pushbutton امرجنسی استپ
کلید اظطراری ( قارچی )
pushbutton
شستی استارت
pushbutton
pushbutton کلیدی

به منظور آشنایی بیشتر با شستی‌ها در صنعت برق، مشخصات و نحوه عملکرد آنها مقاله PUSH BUTTON را مطالعه کنید.