سیستم مورد نیاز نصب ایپلن

آشنایی با نرم افزار ایپلن

ایپلن (EPLAN) یک نرم‌افزار حرفه‌ای و پیشرفته است که برای طراحی، مدلسازی و مستندسازی سیستم‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار به مهندسان برق این امکان را می‌دهد تا با دقت و سرعت بسیار بالا، طرح‌های پیچیده و گسترده‌ای از مدارهای الکتریکی، تابلوهای برق و سیستم‌های اتوماسیون را ایجاد کنند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب نرم افزار ایپلن ورژن 2.8 یا 2.9

  1. حداقل نیازهایی که برای نصب ایپلن در ورژن های مختلف، رو بهت معرفی می‌کنم. ورژنی که الگوی قدیمی ایپلن هست ورژن 2.9 یا 2.8 است و پیشنهاد می‌شود که ورژن‌های قبل مورد استفاده قرار نگیرد. مگر اینکه واحدهای صنعتی که مشغول به کار هستید، با ورژن‌های قبلی کار می‌کنند و هنوز به‌روز رسانی نشدند. برای شروع، سخت افزار دستگاه باید حداقل CPU آن core i5، core i7 نسل جدید باشد. 
  2. RAM سیسمتون حداقل 8 گیگ باشد، RAM 4 گیگ کارتون راه می‌وفته ولی 8 گیگ خیلی بهتر هست.
  3. برای فضای ذخیره سازی  اطلاعات هم باید 500 گیگابایت داشته باشید، و دقت کنید اگر میخواهید ایپلن رو روی فضای ویندوز نصب کنید، باید فضای 50 گیگابایت رو حتما داشته باشید.
  4. پیشنهاد مهم من و پیشنهاد خود شرکت ایپلن، استفاده از SSD هست به جای هاردهای مکانیکی.
  5. اندازه صفحه مانیتور هم حداقل 1280*1024 هست یا 1920* 1080 جزو بهترین گزینه‌ها هستند.

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب نرم افزار ایپلن ورژن 2022 یا 2023

  1. CPU دستگاه باید حدقل core i5 یا core i7 نسل جدید باشد رو جواب می‌دهد. core i9 هم باشد که بی‌نظیر است برای اینکه سرعت بالایی داشته باشید.
  2. از نظر فضا باید RAM  که دارید، حداقل 16 گیگ باشد. چون ورژن‌های جدید مجهز به موتورهای طراحی دوبعدی و سه‌بعدی جدید هستند که قطعاً به سرعت و فضای زیادی نیاز دارید.
  3. پیشنهاد مهم من و پیشنهاد خود شرکت ایپلن، استفاده از SSD هست به جای هاردهای مکانیکی.
  4. اندازه صفحه مانیتور هم حداقل 1280*1024 هست یا 1920* 1080 جزو بهترین گزینه‌ها هستند.

نظر بنده برای انتخاب مانتیور، شما وقتی دارید کار طراحی انجام می‌دهید و چشم شما روی مانیتور هست، سلامتی شما خیلی مهم هست. سعی کنید مانیتور بزرگی انتخاب کنید، المان‌ها در دسترس باشند. بعضی از دوستان در طراحی از چند عدد مانیتور در کنار هم استفاده می‌کنند.

هزینه برای یک سیستم خوب قطعاً یک سرمایه‌گذاری که در دراز مدت به شما بر می‌گردد. پس سیستم عالی داشته باشید، وقتی که می‌خواهید با یک نرم افزار حرفه‌ای مثل ایپلن طراحی بکنید.

نصب ایپلن
نصب ایپلن

برای نصب نرم افزار ایپلن مقاله EPLAN رو مشاهده کنید.

اشتراک‌گذاری محتوا :
Picture of Hamidzeynali
Hamidzeynali
سلام دوستان حمید زینالی هستم دانشجوی رشته مهندسی برق گرایش قدرت در دانشگاه شهیدبهشتی. در برق استایل، تولید محتوا در حوزه برق انجام می دهیم . امیدوارم مطالب براتون مفید واقع شده باشد.
عضویت در خبرنامه برق استایل
با عضویت در خبرنامه از بهترین و بروزترین محتواهای ما با خبر بشین